Veelgestelde vragen
Hier vind je de meeste antwoorden.
Niet gevonden? Neem dan contact met ons op
Algemeen
Er kan gekozen worden van compacte stadsauto’s tot ruime 7 persoons MPV’s en Pick-up’s. Ook hebben we een ruime voorraad aan bedrijfswagens waaronder unieke grijskenteken voertuigen. De voertuigen op de website zijn specifiek te kiezen met daarbij behorende abonnementsvorm.
Voor de verwerking van uw aanvraag verzoeken wij u de volgende documenten aan te leveren;
Ben je ondernemer:
- kopie van het KvK-uittreksel van de onderneming (inclusief mogelijke bovenliggende KvK’s),
- kopie van de legitimatie van de eigenaar of tekenbevoegde vermeld op KvK,
- kopie van het rijbewijs en de NAW-gegevens van de berijder,
Ben je particulier:
- Kopie bankafschrift of loonstrook met uw adresgegevens (niet ouder dan 30 dagen),
- Kopie rijbewijs en paspoort/ID-kaart berijder,
Na een positieve uitkomst van de creditcheck ontvangt u van ons de opdrachtbevestiging, borgfactuur met iDEAL-betaallink en SEPA-formulieren voor automatische incasso. Na ontvangst van de vereiste documenten en betaling kan het voertuig worden opgehaald of transport worden ingepland. Houdt u er rekening mee dat transport vanaf xx uur niet altijd de volgende werkdag uitgevoerd kunnen worden.
Voor meer informatie aanvullend vragen, staan wij online en telefonisch klaar!
Bij Kien zorgen wij ervoor wij dat je na het afsluiten van een auto abonnement de volgende werkdag over de door jouw gekozen auto kunt beschikken. Via onze website kun je direct jouw favoriete auto selecteren en online uw offerte of abonnement aanvraag indienen. Voor verdere vragen of verzoeken kunt u ons op werkdagen (ma-za) bereiken via 026 – 369 0000. Voor meer informatie en aanvullende vragen, staan wij online, telefonisch en in de showroom voor je klaar!
Winterbanden zijn optioneel en kunnen worden opgenomen in je leasecontract. Neem contact op met onze klantenservice om te bespreken of je contract winterbanden omvat en hoe de wissel en opslag geregeld zijn.
Bij nood zijn wij te bereiken op 026 369 00 00.
Meld de schade direct bij ons. Dit kan via email: contact@kien.nl.
Kun je door de schade niet verder rijden? Bel ons dan direct op 026 369 00 00.
Let op: Schade door nalatigheid of onzorgvuldig gebruik van de shortlease auto is voor jouw rekening en wordt beoordeeld door Kien. Voorbeelden hiervan zijn het niet tijdig controleren van vloeistoffen, het tanken van de verkeerde brandstof, het niet volgen van het instructieboekje van de auto, of het rijden onder invloed van alcohol of drugs.
Voor reguliere schades geldt een eigen risico van € 250,- per gebeurtenis voor personenauto’s en € 350,- voor bestelauto’s en personenbussen. Bij bovenhoofdse schades geldt een eigen risico van € 5.000,-.
Vraag vooraf om toestemming. Ga je met je shortlease auto naar het buitenland? Dan adviseren wij een goede reisverzekering en/of een Internationale Reis- en Kredietbrief (IRK) af te sluiten. Na toestemming is de auto in het buitenland verzekerd. Indien nodig, krijg je ook vervangend vervoer aangeboden.
LET OP: Het is verboden om met onze auto’s buiten Europa te rijden.
Als je de auto niet meer nodig hebt, kun je deze altijd per direct inleveren. Neem telefonisch contact met ons op via 026 369 00 00 of mail naar contact@kien.nl om een afspraak te maken.
De definitieve controle op schades, kilometerstand en brandstof vindt altijd plaats op onze vestiging in Velp. Hier wordt de eindkilometerstand genoteerd en de auto weer afgetankt als deze niet vol is ingeleverd. Je blijft verantwoordelijk voor eventuele schades tot het moment dat de auto bij ons op de vestiging is. Daarna maken wij de eindafrekening op en retourneren wij het eventueel teveel betaalde bedrag, inclusief de borg. Heb je vragen? Laat het ons weten!
We bieden drie verschillende lease abonnementen aan:
Weekabonnement:
- Flexibele autohuur voor een week.
- Inclusief verzekering, onderhoud, pechhulp en vervangend vervoer bij schade of onderhoud.
- Opzegbaar na één week.
Maandabonnement:
- Flexibele autohuur voor een maand.
- Inclusief verzekering, onderhoud, pechhulp en vervangend vervoer bij schade of onderhoud.
- Opzegbaar na één maand.
Jaarabonnement:
- Flexibele autohuur voor een jaar.
- Inclusief verzekering, onderhoud, pechhulp en vervangend vervoer bij schade of onderhoud.
- Opzegbaar na één jaar.
Elk abonnement biedt de vrijheid om te kiezen voor de periode die het beste bij uw behoeften past, met dezelfde uitgebreide service en flexibiliteit.
Passen de reguliere abonnementen toch niet bij jou?
Uiteraard kunnen we ook abonnementen op maat maken. Neem hiervoor contact met ons op.
Online zoek je de auto uit die voldoet aan jouw wensen, mocht je hier hulp of advies bij nodig hebben staan onze experts voor je klaar. Vervolgens kun je een offerte aanvragen of de auto direct bestellen. Dit kan 24/7 online door bij de auto te kiezen voor ‘Offerte aanvragen’ of ‘Direct bestellen’.
Direct Bestellen
Als je kiest voor ‘Direct bestellen’, kun je eenvoudig in een snel proces je aanvraag samenstellen en bestellen. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor de afronding en een afspraak voor de aflevering.
Ja, je kunt je abonnement aanpassen naar een ander type voertuig of looptijd, mits je voldoet aan de voorwaarden.
Als je af en toe meer kilometers rijdt, is het meestal voordeliger om de extra kilometers achteraf te betalen in plaats van het contract aan te passen. Wanneer je structureel meer kilometers rijdt dan vooraf ingeschat, kan je tijdens de contractperiode het jaarkilometrage verhogen. Je ontvangt van ons een nieuw maandbedrag op basis van het hogere jaarkilometrage.
Financieel
Voor de verwerking van uw aanvraag verzoeken wij u de volgende documenten aan te leveren;
Ben je ondernemer:
- kopie van het KvK-uittreksel van de onderneming (inclusief mogelijke bovenliggende KvK’s),
- kopie van de legitimatie van de eigenaar of tekenbevoegde vermeld op KvK,
- kopie van het rijbewijs en de NAW-gegevens van de berijder,
Ben je particulier:
- Kopie bankafschrift of loonstrook met uw adresgegevens (niet ouder dan 30 dagen),
- Kopie rijbewijs en paspoort/ID-kaart berijder,
Na een positieve uitkomst van de creditcheck ontvangt u van ons de opdrachtbevestiging, borgfactuur met iDEAL-betaallink en SEPA-formulieren voor automatische incasso. Na ontvangst van de vereiste documenten en betaling kan het voertuig worden opgehaald of transport worden ingepland. Houdt u er rekening mee dat transport vanaf xx uur niet altijd de volgende werkdag uitgevoerd kunnen worden.
Voor meer informatie aanvullend vragen, staan wij online en telefonisch klaar!
Ja, je kunt je abonnement aanpassen naar een ander type voertuig of looptijd, mits je voldoet aan de voorwaarden.
Als je af en toe meer kilometers rijdt, is het meestal voordeliger om de extra kilometers achteraf te betalen in plaats van het contract aan te passen. Wanneer je structureel meer kilometers rijdt dan vooraf ingeschat, kan je tijdens de contractperiode het jaarkilometrage verhogen. Je ontvangt van ons een nieuw maandbedrag op basis van het hogere jaarkilometrage.
De facturatie gebeurt standaard vooraf, per de eerste van de maand. Je ontvangt altijd enkele dagen van tevoren de factuur digitaal op het door jou opgegeven e-mailadres. Middels automatische incasso word het bedrag automatisch geïncasseerd.
Bij Kien Lease, is het eigen risico voor schade aan de leaseauto standaard € 250,- per gebeurtenis voor personenauto’s en € 350,- voor bestelauto’s en personenbussen. Voor bovenhoofdse schade kan het eigen risico hoger zijn, bijvoorbeeld € 5.000,-. Het is altijd belangrijk om de voorwaarden van je leasecontract zorgvuldig door te lezen om precies te weten wat het eigen risico bedraagt en onder welke omstandigheden het van toepassing is.
Er zijn geen verborgen kosten. Onze abonnementen dekken verzekeringen wegenbelasting en onderhoud.
Onderhoud
Winterbanden zijn optioneel en kunnen worden opgenomen in je leasecontract. Neem contact op met onze klantenservice om te bespreken of je contract winterbanden omvat en hoe de wissel en opslag geregeld zijn.
Nee, de kosten voor regulier onderhoud zijn inbegrepen in je leasecontract. Voor onderhoud en reparaties buiten de reguliere beurten, zoals schadeherstel, kunnen kosten in rekening worden gebracht afhankelijk van de aard van de reparatie en je eigen risico.
Bij Private Lease en Zakelijke lease contracten zit het verplichte onderhoud inbegrepen in de maandelijkse leaseprijs.
Dus geeft jouw auto aan dat er onderhoud nodig is? Dan kan je gewoon een onderhoudsafspraak volgens voorschrift inplannen met zowel je zakelijke lease of private lease contract.
Meld de schade direct bij ons. Dit kan via email: contact@kien.nl.
Kun je door de schade niet verder rijden? Bel ons dan direct op 026 369 00 00.
Let op: Schade door nalatigheid of onzorgvuldig gebruik van de shortlease auto is voor jouw rekening en wordt beoordeeld door Kien. Voorbeelden hiervan zijn het niet tijdig controleren van vloeistoffen, het tanken van de verkeerde brandstof, het niet volgen van het instructieboekje van de auto, of het rijden onder invloed van alcohol of drugs.
Voor reguliere schades geldt een eigen risico van € 250,- per gebeurtenis voor personenauto’s en € 350,- voor bestelauto’s en personenbussen. Bij bovenhoofdse schades geldt een eigen risico van € 5.000,-.

Direct een
antwoord op je vraag?
Wij geven met onze service een antwoord op de groeiende vraag naar flexibele autoverhuur.